(minim 2 persoane)
Se joaca cu 5 zaruri si fiecare, atunci cand este la rand, are dreptul la 3 aruncari. Dupa fiecare aruncare se pastreaza zarurile care iti convin si poti chiar renunta la zarurile pastrate la aruncarea precedenta. Scopul este sa se completeze tabelul, iar cel care are un punctaj final mai mare, va castiga. Tabelul se poate completa in trei moduri: de sus in jos, pe sarite sau de jos in sus. In cazul in care nu s-a reusit sa se obtina zarurile care trebuiau la jocul respectiv, atunci punctajul este zero. Pentru ca jocul sa fie mai scurt, puteti alege doar varianta "pe sarite".
Punctajul se calculeaza astfel:
- la primele jocuri (1-6) se aduna toate zarurile de 1, respectiv 2, etc
- daca totalul de la aceste jocuri este peste 63, atunci se adauga inca 35 de puncte (BONUS)
- la celelalte jocuri este cum scrie in paranteza, iar acolo unde lipseste se face suma zarurilor
Unele jocuri de Yams pot avea alt sistem de punctaj si alte variante de tabel.
Explicatia jocurilor:
Primele jocuri (1-6) inseamna cat mai multe zaruri cu acelasi numar (1..6).
O pereche = 2 zaruri de acelasi fel
3 bucati = 3 zaruri de acelasi fel
Quinta mica = 1, 2, 3, 4, 5
Quinta mare = 2, 3, 4, 5, 6
Full = o pereche + 3 bucati
Careu = 4 zaruri de acelasi fel
Yams = 5 zaruri de acelasi fel
Sansa = zarurile, dupa 3 incercari (este bine sa fie cat mai mari, deoarece se aduna)
EXEMPLU: Daca ai aruncat 5, 5, 4, 3, 6, sa spunem ca pastrezi 5, 5 si mai arunci cu restul zarurilor inca o data, obtinand: 5, 2, 4. Acum pastrezi si 5-ul din a doua aruncare si mai arunci inca o data cele doua zaruri ramase: 5, 6. Acum zarurile sunt: 5, 5, 5, 5, 6. Pe tabel, daca se completeaza pe sarite, poti alege una dintre urmatoarele: 5 (cinciari), 3 bucati, careu sau sansa. Evident, se va completa unde se obtine un punctaj mai mare. In acest caz, la careu (40p).
Jocuri asemanatoare: 6 zaruri
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu